Pozytywna Dyscyplina
Karty technik

Karty technik Pozytywnej Dyscypliny

Karty technik są wsparciem w wychowaniu, pomagają znaleźć rozwiązanie sytuacji, pomagają też być dobrym i skutecznym dorosłym.

Pamiętamy, że dziecko zachowuje się lepiej, kiedy czuje się lepiej. A aby czuło się lepiej, potrzebuje mieć spełnioną potrzebę przynależności i znaczenia.

Kolejne karty podejmują takie działania:

  1. Komplementy

Skupiaj się na tym, co dziecku się udało.

  1. Nawiąż relację, zanim naprawisz sytuację

„Kocham Cię i moja odpowiedź brzmi <nie>.”

  1. Kontroluj swoje zachowanie

Jeśli popełnisz błąd, przeproś dziecko.

  1. Pełne ciekawości pytania (w rozmowie)

Pytania otwarte: Co…? Jak …?

  1. Pełne ciekawości pytania (motywujące)

Zamiast rozkazów pytania: „Jaki masz plan…?”,  „Co trzeba…?”

  1. Zdecyduj, co Ty zrobisz

„Zrobię coś, kiedy Ty…”

  1. Rozprosz i przekieruj uwagę
  2. Słowne przepychanki

„Chyba czujesz złość.”,  „Czy wiesz, że naprawdę  Cię kocham.”

  1. Ucz dzieci, co mają robić

„Chodź spokojnie.”,  „Mówimy cicho.”

  1. Wzmacniaj swoje dzieci

„Jak się czujesz?”, „ Co myślisz?”, „Wierzę w Ciebie.”

Serdecznie zapraszam do mówienia dzieciom, jak bardzo są ważne i kompetentne. Dzieci starają się jak mogą i chociaż czasem im nie wychodzi, doceniajmy ich zaangażowanie. Mówmy, że są dobre, wzmacniajmy je. Budujmy w nich poczucie wartości.

Wszystkiego dobrego. Życzę pięknego czasu z Państwa dziećmi, wnukami, innymi dorosłymi.

Bibliografia:

  1. J. Nelsen: „Pozytywna Dyscyplina”, CoJaNaTo, Warszawa 2015
  2. J. Nelsen, L. Lott, S. Glenn: „Pozytywna Dyscyplina w klasie”, Pozytywna Rodzina, Milanówek 2015
  3. J. Nelsen, Ed.D., L. Lott, M.A.: „Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków”, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2018
  4. J. Nelsen:, Ch. Erwin, R.A. Duffy: „Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków”, Pozytywna Dyscyplina, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2018
  5. J. Nelsen:, Ch. Erwin, R.A. Duffy: „Pozytywna Dyscyplina. Pierwsze 3 lata życia”, Pozytywna Dyscyplina, Milanówek 2019
  6. J. Nelsen:, S. Foster, A. Raphel: „Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami”, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2019
  7. J. Nelsen, L. Lott, S. Glenn: „Pozytywna Dyscyplina od A do Z. 1001 rozwiązań na codzienne wyzwania rodzicielskie”, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2020
Udostępnij na facebooku