Pozytywna Dyscyplina
Skupienie na rozwiązaniach

Pamiętasz?

 „Dziecko zachowuje się lepiej, kiedy czuje się lepiej”.

Cel kar i nagród:

Zewnętrzna kontrola zachowania zamiast nauczania.

Władza to sposób na rozwiązanie problemów.

Kary i nagrody to formy „robienia dla” i „robienia za” dzieci zamiast „robienia z” dziećmi. To brak nauki z wewnętrznej potrzeby.

A warto rozwiązywać problemy poprzez współpracę.

4 KROKI ROZWIĄZANIA PROBLEMU Zignoruj (odejście wymaga odwagi)Porozmawiaj z szacunkiem (słuchaj obu stron)Uzgodnij rozwiązanie (po burzy mózgów)Poproś o pomoc, jeśli nie potraficie rozwiązać problemu  

„Zauważ, co jest we mnie dobrego i mów mi o tym, wzmacniaj mnie w byciu dobrym.”

4 KROKI WSPÓŁPRACY Wyraź zrozumienie dla uczuć dzieckaOkaż empatięPodziel się odczuciami i spojrzeniem na sytuacjęZachęć dziecko do szukania rozwiązań

Bibliografia:

  1. J. Nelsen: „Pozytywna Dyscyplina”, CoJaNaTo, Warszawa 2015
  2. J. Nelsen, L. Lott, S. Glenn: „Pozytywna Dyscyplina w klasie”, Pozytywna Rodzina, Milanówek 2015
  3. J. Nelsen, Ed.D., L. Lott, M.A.: „Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków”, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2018
  4. J. Nelsen:, Ch. Erwin, R.A. Duffy: „Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków”, Pozytywna Dyscyplina, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2018
  5. J. Nelsen:, Ch. Erwin, R.A. Duffy: „Pozytywna Dyscyplina. Pierwsze 3 lata życia”, Pozytywna Dyscyplina, Milanówek 2019
  6. J. Nelsen:, S. Foster, A. Raphel: „Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami”, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2019
  7. J. Nelsen, L. Lott, S. Glenn: „Pozytywna Dyscyplina od A do Z. 1001 rozwiązań na codzienne wyzwania rodzicielskie”, Pozytywna Dyscyplina, Warszawa 2020
Udostępnij na facebooku